Zadania, które realizowane są na co dzień przez biura rachunkowe, trudno jest nazwać emocjonującymi i wywołującymi szybsze bicie serca. Jest to najczęściej skrupulatna, bardzo dokładna, a często wręcz mrówcza praca, która zdecydowanie nie jest dla każdego. Mimo że wykonywana jest przez wielkich specjalistów cały czas towarzyszy jej pewne ryzyko błędu. Mowa tu jest jednak nie o drobnych i niegroźnych błędach, lecz o sytuacjach, które mogą oznaczać straty ogromnych sum pieniędzy. Na szczęście biura rachunkowe są na to przygotowane, gdyż posiadają specjalne ubezpieczenie.
Jakie ubezpieczenie musi mieć biuro rachunkowe?
Każdy człowiek w mniejszym lub większym stopniu styka się z różnego rodzaju polisami ubezpieczeniowymi. Zdecydowanie najczęściej wykupywane są oczywiście ubezpieczenia komunikacyjne, a także chroniące dom i zgromadzony w nim dobytek. Pamiętać jednak trzeba, że nie tylko osoby prywatne narażone są na wielkie losowe nieszczęścia, lecz także przedsiębiorstwa, czego świetnym przykładem są biura rachunkowe. Pracownicy biur rachunkowych operują na dokumentach o ogromnej wartości. Wystarczy jeden z pozoru niewielki i niewinny błąd, aby straty sięgnęły nawet milionów złotych. Rzecz jasna taka pomyłka mogłaby przyczynić się do zamknięcia nawet najlepszego i najwyżej cenionego biura rachunkowego. Tak się jednak nie stanie, gdyż istnieje specjalne ubezpieczenie OC.
Do otworzenia biura rachunkowego trzeba spełnić wiele wytycznych i przestrzegać bardzo rygorystycznych norm. Jedną z nich jest konieczność wykupienia specjalnej polisy. Ubezpieczenie biur rachunkowych, które jest obowiązkowe i musi być w mocy od pierwszego dnia działalności biura, chroni przed finansowymi konsekwencjami błędów i różnego rodzaju pomyłek, które popełnią podczas pracy zatrudnione w biurze rachunkowym osoby.
Przed czym chroni ubezpieczenie biur rachunkowych?
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest obowiązkowe ubezpieczenie biur rachunkowych. Fakt, że jest ono obligatoryjne, wynika z ogromnego ryzyka zaistnienia wielkich strat finansowych dla klientów biura. Wykupiona polisa gwarantować będzie, że poszkodowany klient otrzyma stosowną rekompensatę w przypadku zaistnienia spornej sytuacji, natomiast samo biuro nie będzie musiało pokrywać jej z własnej kieszeni.
Przed jakimi konkretnie nieprzyjemnymi sytuacjami zabezpieczy ubezpieczenie OC biuro rachunkowe? Wspomnieć tu trzeba przede wszystkim o zwykłych ludzkich błędach, które są wynikiem zmęczenia, nieuwagi, ale także nadmiernego stresu. Nawet niewielki błąd na fakturze popełniony przez niewyspanego pracownika może skutkować poważnymi karami.
Oczywiście błąd nie musi być spowodowany przez pracownika biura rachunkowego — może być także efektem ataku hackerskiego. Na szczęście towarzystwa ubezpieczeniowe są świadome tego zagrożenia i również przed nim chronią w sprzedawanych polisach.
Czy są zdarzenia, przed którymi ubezpieczenie nie chroni biura rachunkowego?
Czy ubezpieczenie biur rachunkowych chroni przed wszystkimi zagrożeniami? Oczywiście nie i nie każda pomyłka, niedopatrzenie i błąd będą mogły zostać podciągnięte pod polisę. W jakich sytuacjach nie będzie można liczyć na taką pomoc?
Wiedzieć trzeba, że każde ubezpieczenie biur rachunkowych nie chroni:
- biur, które utraciły zezwolenie do prowadzenia działalności.
- przed karami umownymi pomiędzy stronami,
- w przypadku szkód wyrządzonych bliskiej rodzinie,
- w sytuacji wojny, ataku terrorystycznego lub podczas rozruchów.
Pomimo pewnych wyjątkowych, ubezpieczenie OC biura rachunkowego to nie tylko obowiązkowa, lecz również niezwykle potrzebna i przydatna polisa, która w wielu sytuacjach będzie prawdziwym wybawieniem.